• Linkedin
  • Facebook
  • Instagram
Ambulance Masterclass
  • home
  • informatie
  • programma
    • Evenementenzorg
    • Cardiologie
    • Ambulance Masterclass verpleegkundigen en MH 2025
    • Ambulance Masterclass chauffeurs 2025
    • Ambulance Masterclass meldkamercentralisten 2025
    • Ambulance Masterclass middencomplexe zorg 2025
    • Ambulance Masterclass verpleegkundig specialisten / physician assistants 2025
  • referenties
  • contact
    • aanmelden
  • Menu

Ambulance Masterclass beeldmerk small

ambulance masterclass | programma meldkamercentralisten 2021

Chris Keijsers | Meldkamercentralist EDQ

Valkuilen worden kansen

AmbulanceMasterclass - Piet-Hein Verhagen

Piet-Hein Verhagen | Meldkamercentralist EDQ

Valkuilen worden kansen

AmbulanceMasterclass - Rudolf Tolsma

Rudolf Tolsma | verpleegkundig specialist acute zorg

Pijn op de borst

https://www.linkedin.com/in/heleen-houtsmuller-a4a99916/

Heleen Houtsmuller | physician assistant verloskundige en POET-instructeur

Verloskunde

Petra van Asten | MMT-verpleegkundige en POET-instructeur

Verloskunde

Ambulance Masterclass - Sander van Goor

Sander van Goor | ambulanceverpleegkundige

Human Factors

AmbulanceMasterclass - Jan Cobussen

Jan Cobussen | Officier van Dienst Water van Rijkswaterstaat

Kijken in een andere keuken

AmbulanceMasterclass - Harm van de Pas

Harm van de Pas | MMA, SEH arts, voorzitter landelijk overleg meldkamers

Meldkamer van de toekomst

Dag 1

13 april | 8 juni 2021

18:00
Ontvangst en inchecken Ambulance Masterclass verpleegkundigen 2021

Avondprogramma
Plenaire opening en kennismaking

Valkuilen worden kansen | Chris Keijsers, Piet-Hein Verhagen
Meldkamercentralist EDQ

Protocollen, uitvraagsysteem, methodisch vragen, eenduidigheid. Zomaar een paar termen die bedoeld zijn om snel tot de kern van een melding te komen. En toch gaat het soms niet zoals we dachten. Blijken we achteraf op het verkeerde been gezet te zijn.

Hoe komt dit dan? Faalt het systeem? Is het een menselijke factor? Aan de hand van voorbeelden gaan we leren van dit soort incidenten.

22:00
Afsluiting

Dag 2

14 april | 9 juni 2021

08:00
Ontbijt

Pijn op de borst? | Rudolf Tolsma
Verpleegkundig specialist acute zorg

Pijn op de borst is een veelvoorkomende klacht die langs diverse wegen tot de meldkamer komt: Via de huisarts, een 112 melding en soms zelfs via het ziekenhuis waar de patiënt heen had gebeld. Maar is POB altijd ernstig? Welke andere dan cardiale diagnoses zijn er? En is iedere POB instabiel? We nemen een kijkje in het proces van differentiaal diagnostiseren. Daarnaast gaan we aan de slag met reanimeren. Want instructie geven is één, maar zien wat iemand doet met die instructie is een tweede.

12:00
Lunch

Wilderness life support

Wat weet u van de omgeving waarin we ons bevinden? Hoe is uw situatiebewustzijn van de locatie? Middels een unieke ervaring leert u meer van de omgeving.

Verloskunde | Heleen Houtsmuller en Petra van Asten
Physician assistant verloskundige en MMT-verpleegkundige en POET-instructeur

Een bevalling, en nu? Gewoon rustig blijven en instructie aan de melder geven. Maar wat betekenen deze instructies voor de aanstaande moeder en voor de melder? Hoe moet ik dat voor me zien? Heleen weet uit ervaring wat een partus betekent en gaat samen met jullie de instructie naast de praktijk leggen. We zullen uitdagingen omzetten in mogelijkheden.

18:00
Diner

Human Factors | Sander van Goor
Ambulanceverpleegkundige en voormalig ambulancechauffeur

Mag de (aanname-)centralist eigenlijk wel aanname’s doen en wie selecteert een ambulance: de (uitgifte-)centralist of het inzetvoorstel? In de huidige meldkamer met veel innovatieve systemen, blijft de mens misschien toch wel één van de belangrijkste systemen. In deze workshop neemt Sander jullie mee in de mogelijkheden en onmogelijkheden van ons brein. We kijken specifiek naar mogelijke denkfouten en het beperken hiervan in het meldkamerproces.

21:30
Afsluiting

Dag 3

15 april | 10 juni 2021

08:00
Ontbijt

Kijken in een andere keuken. Hoe nog beter samen te werken? | Jan Jacobussen
OvD Rijkswaterstaat

Wanneer heb jij als centralist direct contact gehad met Rijkswaterstaat? Hoe verliep de communicatie? Door middel van een uitdagend en vooral interactief scenario worden jullie meegenomen in de vaak ‘onzichtbare’ processen van Rijkswaterstaat. Dat kan een ‘nat’ of ‘droog’ incident zijn of een combinatie daarvan. Hoe vinden we elkaar als het gaat om eenduidige begripsvorming (POB of POB?) en protocollen?

12:00
Lunch

Meldkamer van de toekomst | Harm van de Pas
MMA Meldkamer, SEH arts, Voorzitter landelijk overleg meldkamers

Er is van alles mogelijk en in ontwikkeling. Zorgmeldkamer, 7 urgentieniveau’s, data die ons helpt te voorspellen (artificial intelligence), videobellen. Zomaar een paar termen die een rol kunnen gaan spelen in de toekomst. Wat is de verwachting en visie hieromtrent? Harm neemt ons mee in de ontwikkelingen.

Evaluatie

Met een interactieve afsluiting wordt de masterclass geëvalueerd.

16:30
Afsluiting Ambulance Masterclass meldkamercentralisten 2021

Accreditatie is met 19 punten verleend door het Kwaliteitsregister V&VN.

aanmelden

Postadres
p/a Mosterdwal 10a
6658 KT Beneden Leeuwen

T 06 3059 6753 / 06 5108 6127
E info@ambulancemasterclass.nl

Algemene Voorwaarden
Klachtenreglement
Privacy Policy

Login

© Copyright Website design & creation by Petra de Krom
Scroll naar bovenzijde

Deze website gebruikt enkel functionele cookies. Door op deze website te blijven, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.

OKLearn more